loading...
کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع)شهر بادرود
احمد بازدید : 394 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (1)

آيات نازله درباره حضرت علي(ع)

 

آيات نازله درباره علي(علیه السلام) آيات نازله در باره علي(علیه السلام) انما وليکم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزکوة و هم راکعون (سوره مائده آيه 55) بنا بنقل مفسرين و مورخين عامه و خاصه آيات زيادي (بيش از سيصد آيه) در باره ولايت علي عليه السلام و فضائل و مناقب آنحضرت در قرآن کريم آمده است که نقل همه آنها از عهده اين کتاب خارج است لذا ما در اينجا فقط بنقل چند مورد از کتب معتبره اهل سنت اشاره مينمائيم که جاي چون و چرا براي آنان باقي نماند. 1 ـ آيه تبليغ ـ ابو اسحق ثعلبي در تفسير خود و طبري در کتاب الولاية و ابن صباغ مالکي و همچنين ديگران نوشته اند که آيه تبليغ يعني آيه 67 سوره مائده يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک... در باره علي عليه السلام نازل شد و رسول خدا صلي الله عليه و آله دست علي را گرفت و فرمود: من کنت مولاه فعلي مولاه اللهم و ال من والاه....[1] . چون در باره نزول اين آيه و جريان غدير خم در فصل ششم بخش يکم توضيحات کافي داده شده لذا در اينجا از تکرار آن صرفنظر ميشود. 2 ـ آيه ولايت ـ عموم مفسرين و محدثين مانند فخر رازي و نيشابوري و زمخشري و ديگران از ابن عباس و ابوذر و سايرين نقل کرده اند که روزي سائلي در مسجد از مردم سؤال نمود و کسي چيزي باو نداد، علي عليه السلام که مشغول نماز و در حال رکوع بود با انگشت دست راست اشاره بسائل نمود و سائل متوجه شد وآمد انگشتر را از دست او خارج نمود و آيه انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزکوة و هم راکعون[2] نازل گشت يعني ولي و صاحب اختيار شما فقط خدا و رسول او و مؤمنيني هستند که نماز را بر پا ميدارند و در حال رکوع زکوة ميدهند. (اگر چه مؤمنين را بصيغه جمع آورده که در حال رکوع صدقه ميدهند ولي در خارج مصداق واقعي آن منحصر بفرد بوده و علي عليه السلام ميباشد، بعضي هم گفته اند چون ائمه ديگر نيز داراي مقام ولايت بوده و اولاد معصومين علي عليه السلام ميباشند لذا بصيغه جمع قيد شده است. ). در آنحال رسول اکرم صلي الله عليه و آله از سائل پرسيد آيا کسي بتو چيزي داد؟ سائل ضمن اشاره بعلي عليه السلام عرض کرد اين انگشتر را او بمن داد[3] .

احمد بازدید : 356 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

حضرت سیدالشهدا(ع) که از هر نظر به شهادت خود آگاه بودند و هنگامی که می‌خواستند از مدینه حرکت کنند، ام سلمه همسر پیامبر(ص) به خدمت ایشان رسید و عرض کرد: ای نور دیده من، مرا اندوهناک مکن در بیرون رفتن از مدینه بسوی عراق، چون من از جدت رسول خدا(ص) شنیدم که می‌فرمودند: فرزند دلبند من حسین، در عراق، در زمینی که آنرا کربلا می‌گویند به تیغ ظلم و جفا کشته می‌شود.

سپس آن حضرت فرمودند: ای مادر، می‌دانم که شهید خواهم شد و چاره‌ای جز رفتن ندارم و به فرموده خدا عمل می‌کنم.

و چنانچه که در کتب مدینه المعاجز و ملحقات احقاق الحق نقل است، ایشان می‌فرمایند: به خدا سوگند؛ می‌دانم در چه روزی کشته می‌شوم، و چه کسی مرا خواهد کشت، و در کدام بقعه مدفون خواهم شد و می‌دانم چه کسی با من از اهل بیت من و خویشان من کشته خواهد شد، و می‌خواهی ای مادر نشان بدهم جای شهادت خود را؟

احمد بازدید : 219 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

۱۲ توصیه امام خامنه‌ای برای استفاده بهتر از شبهای قدر

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده است.

  ه گزارش افکارنیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر کرده است.

12 توصیه رهبر انقلاب برای استفاده بهتر از لیالی قدر با آمادگی معنوی وارد قدر شوید ساعات لیلیة‌القدر را مغتنم بشمارید از رذائل مادی خود را دور کنید بهترین اعمال در این شب، دعاست به معانی دعاها توجه کنید با خدا حرف بزنید از خدای متعال عذرخواهی کنید دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید به ولی‌عصر، ارواحنافداه، توجه کنید در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمل کنید برای مسائل کشور و مسلیمن دعا کنید حاجات خود و مؤمنین را از خدا بخواهید 

احمد بازدید : 392 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

شیوه صحیح قرآن به سر نهادن

بیشتر مردم در شب‌های قدر قرآن را به شکلی نادرست به سر می‌گیرند.

 
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در آن بخش از دعا که قرآن‌ها را برابر چهره می گیرند، قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره می‌گیریم. آنجا هم که بنا است قرآن بر سر گذاشته شود، بدون این که صفحه باز شده تغییر کند آن را روی سر قرار دهید. به این شکل که قرآن به شکل باز شده و رو به بالا باشد.
 
یعنی صفحات و نوشته ها رو به آسمان و جلد قرآن روی سر قرار می‌گیرد. بعد از برداشتن قرآن از سر آن صفحه را علامت گذارده یا شماره صفحه را حفظ کنید تا سر فرصت مطالعه کنید. آنچه در این 2 صفحه به دست شما رسیده، تقدیری است که در شب قدر مقدر شده.
 
یعنی خوانشی است بر احوالات شما در سالی که پیش رو دارید. اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل می‌شود سرنوشت یک ساله را معین می‌کند. خوشا به حال آنانی که در این چند شب، هر شبشان صفحه ای روشن‌تر و پسندیده‌تر از شب قبل دارد.
 
  منبع: هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی
 
برگرفته از شهر خبر

 

احمد بازدید : 323 یکشنبه 23 خرداد 1395 نظرات (0)
شهادت خواندنی سردار سلیمانی درباره آیت الله خامنه ای
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۷
   
 
مردم! از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید...

به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شخصیتی است که به خاطر حضور فعال در جبهه‌های نبرد به خصوص در مقابله با تکفیری‌های و داعش مورد توجه قرار گرفته و از این رو سخن و یا اثری مرتبط با این فرمانده با اقبال مخاطبان روبرو خواهد شد.

احمد بازدید : 311 یکشنبه 23 خرداد 1395 نظرات (0)
راهکار آیت الله بهجت برای شفای بیماری
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۳۰
 
 
هر کس نزد بیمار میرود، برای شفایش سوره «حمد» بخواند.

✨ آیت الله بهجت می فرمودند:
این کارها را به این نیّت که اگر مردن بیمار، حتمی نیست، به وسیله این ها شفا یابد، انجام دهید:
 
1⃣ مقدار کمی از خاک پاک مدفن سیّدالشهدا علیه السّلام را در آب زمزم مخلوط کرده و هفتاد مرتبه سوره «حمد» بر آن بخوانید و در نوبت های متعدد، هر روز به بیمار بخورانید، تا زمانی که شفا یابد.

احمد بازدید : 425 یکشنبه 02 خرداد 1395 نظرات (0)
آیت الله علم الهدی:

اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک واقعیت اعتقادی است


خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: اینکه مساجد باید انقلابی شوند یک شعار و یا تحلیل سیاسی نیست بلکه یک واقعیت اعتقادی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت الله سید احمد علم الهدی در همایش فصلی ائمه جماعات مساجد شهر مشهد افزود: مساجد بنا به موقعیت­ های اجتماعی دچار تحول مخاطب می شوند که باید اصل مدیریتی نیز بر اساس آن تغییر کند زیرا روش مدیریتی قبلی در شرایط جدید پاسخگوی جامعه و به خصوص نسل جوان نخواهد بود.

احمد بازدید : 337 یکشنبه 02 خرداد 1395 نظرات (0)

کمردرد و سیاتیک درد و ناراحتی زیادی ایجاد می کند و این مشکل زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک به علت التهاب یا آسیب فشرده می شود.

به گزارش پارس نیوزundefined، این عارضه باعث می شود که درد قسمت کمر، ران و قسمت بیرونی پا از کشاله به پایین تا کف پا را درگیر کند. عصب سیاتیک یکی از بزرگ ترین اعصاب در بدن انسان است.

علایم درد سیاتیک

درد پا که هنگام نشستن بدتر می شود .

تنگ شدن کانال ستون فقرات.

احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در قسمت پایین پا

ضعف، بی حسی یا سختی درحرکت دادن پا

درد مداوم در یک طرف

درد شدید که ایستادن را دشوار می کند.

درمان سیاتیک مهم است زیرا این مشکل می تواند بدتر شود. اما قبل از مراجعه به پزشک می توانید این درمان های خانگی را انجام دهید.

احمد بازدید : 182 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد رحلت عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR توصیه‌ای از ایشان به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن یکی از ادعیه را منتشر می‌کند.
KHAMENEI.IR :رهبر انقلاب در دیدار با اساتید، فضلا و طلاب نخبه‌ی حوزه علمیه قم در ذیل شرح حدیثی، توصیه‌ی مرحوم آیت‌الله بهجت را برای خواندن دعای «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک» بیان کردند و فرمودند:

«مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان میفرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی میشود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است.

حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است
کس ندانست که آخر به چه حالت برود»
برگرفته از شهر خبر
احمد بازدید : 198 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

10 دلیل برای شباهت اسرائیل و عربستان

عربستان و رژیم صهیونیستی در حالی که زمانی دشمن یکدیگر بودند، این روزها بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده اند.

به گزارش افکارنیوز، عربستان سعودی و اسرائیل در ظاهر دشمنان خونی یکدیگر هستند. آن ها هیچ گاه رابطه دیپلماتیک نداشته اند و عربستان همیشه از حامیان فلسطین بوده است. اسرائیل نیز که همیشه ادعای در معرض خطر بودن دارد، از سوی بسیاری از حامیان و متحدان سعودی مورد حمله قرار گرفته است.

 

در چند سال گذشته شایعات بسیاری مبنی بر جلسات مخفیانه و تبادل اطلاعاتی عربستان و اسرائیل منتشر شده است. در سال 2015 مسئولان سابق سعودی و اسرائیلی تایید کردند که در گذشته برای بحث در زمینه های نفوذ ایران در عراق، سوریه، یمن، لبنان و برنامه هسته ای ایران با یکدیگر ملاقات کرده اند. "شیمون شاپیرا،" یک نماینده اسرائیلی که در این جلسات حضور داشت در این باره اظهار کرد: "ما متوجه شدیم که مشکلات و چالش هایی مشترک پیش رو داریم و راه حل تعدادی از آن ها نیز مشابه است."
احمد بازدید : 179 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
به مناسبت میلاد سیدالساجدین(ع)؛
انجیل اهل بیت، مانند معدنی است که همچنان بکر است
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۴
 
یک کارشناس ماسئل دینی گفت: ما باید صحیفه سجادیه را از نگاه اخلاق کاربردی مورد توجه قرار دهیم. یعنی کاری کنیم که بتوانیم بر اساس صحیفه سجادیه برای اقشار مختلف به صورت جداگانه اخلاق را احصا کنیم و این اخلاق را کاربردی کنیم. حضرت سجاد یک معدن آموزه های اخلاقی و عرفانی را برای ما گذاشته ولی این معدن همچنان بکر است.

به گزارش جهان به نقل از مهر، کتاب صحیفه سجادیه یکی از ارزنده ترین منابع شیعه است که امام سجاد معارف اسلامی را در قالب دعا و نیایش عرضه داشته است. شهید سید محمد باقر صدر(ره) می گوید صحیفه سجادیه را باید به عنوان بزرگترین عمل اجتماعی زمان و موقعیت امام(ع) معرفی کرد. از صحیفه سجادیه، که سند آن به امام زین العابدین (ع) منتهی می شود، به «اخت القرآن» و «انجیل اهل البیت» و «زبور آل محمد(ص)» و «صحیفه کامله» تعبیر شده است. فصاحت و بلاغت صحیفه حاکی از آن است که نمی تواند کلام غیرمعصوم(ع) باشد. چنانکه وقتی آیت الله مرعشی نجفی(ره) صحیفه سجادیه را به عنوان هدیه برای «طنطاوی»، مفسر قرآن، ارسال می کند، طنطاوی می گوید: این کتاب را فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق دیدم.
احمد بازدید : 194 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)
دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به رهبر انقلاب می‌گوییم: ای سید ما و ای امام و رهبر ما. مطمئن و آسوده‌خاطر باشید. مواضع و رفتارها و آرزوهای آنها مانند سراب است که یک فرد تشنه آن را آب فرض می کند، اما وقتی به سمت آن می‌رود، چیزی پیدا نمی‌کند. این عده قطعا در معرکه جدید نیز شکست خواهند خورد.

 به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سخنانی که دیشب خود که به‌طور زنده از طریق شبکه المنار برای شرکت کنندگان در مراسم شورای حمایت از مقاومت اسلامی پخش می‌ شد، به آخرین تحولات سیاسی منطقه از جمله تلاش های رژیم سعودی برای بحران آفرینی در منطقه، حمایت های ایران از مقاومت لبنان و نیز تحولات داخلی لبنان پرداخت.

احمد بازدید : 220 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

برای داشتن محیطی مناسب در خانه باید هر دو طرف با درایت و سنجیده رفتار و عمل کنند و چنانچه در هرکدام از این موارد یک طرف کوتاهی کند، روال سلامت زندگی مشترک با چالش‌های جدی و مشکلات فراوان روبه‌رو خواهد شد. مقدمه رسیدن به چنین درکی، شناخت نسبتا کامل زن و شوهر از یکدیگر و آشنابودن و احترام گذاشتن به عقاید و خواسته‌های طرف مقابل است.


به دلیل اهمیت این موضوع و نقش آن در زندگی مشترک، بهتر است قبل از ازدواج دختر و پسر به نقش و جایگاه خود در این تعامل آشنا شوند تا بتوانند زندگی آرامی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.
در زمان های نه چندان دور، این طرز فکر که زن باید در خانه بماند و وظیفه اصلی او فقط و فقط نظافت و تهیه غذا برای افراد خانواده است رواج کامل داشت، اما امروزه با توجه به شناخت روحیات لطیف زن و همچنین درایت و مدیریتی که در ذهن و فکر وی وجود دارد بسیاری از مسئولیت های خانه را به او واگذار می کنند به این دلیل که او می تواند فضایی سرشار از محبت را برای همه اعضای خانواده فراهم کند. همچنین زنان با درایتی که دارند می توانند خانه را به مکانی امن برای خانواده تبدیل کنند؛ آنچنان که همه افراد در آن محیط احساس آرامش داشته باشند.

احمد بازدید : 175 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

گزیده ای از اخلاق امام حسین (ع)

با نگاهى اجمالى به 56 سال زندگى سراسر خداخواهى و خداجويى حسين (ع ), درمي يابيم كه هماره وقت او به پاكدامنى و بندگى و نشر رسالت احمدى و مفاهيم عميقى والاتراز درك و ديد ما گذشته است. اكنون مرورى كوتاه به زواياى زندگانى آن عزيز, كه پيش روى ما است :

 

جنابش به نماز و نيايش با پروردگار و خواندن قرآن و دعا و استغفار علاقه بسيارى داشت . گاهى در شبانه روز صدها ركعت نماز مي گزاشت . (1) و حتى در آخرين شب زندگى دست از نياز و دعا برنداشت , و خوانده ايم كه از دشمنان مهلت خواست تا بتواند با خداى خويش به خلوت بنشيند. و فرمود: خدا مي داند كه من نماز و تلاوت قرآن و دعاى زياد و استغفار را دوست دارم . (2)
حضرتش بارها پياده به خانه كعبه شتافت و مراسم حج را برگزار كرد. (3) ابن اثير در كتاب اسد الغابة مي نويسد: كان الحسين رضى الله عنه فاضلا كثير الصوم و الصلوة و الحج و الصدقة و افعال الخير جميعها. (4) حسين (ع ) بسيار روزه مي گرفت و نماز ميگزارد و به حج ميرفت و صدقه ميداد و همه كارهاى پسنديده را انجام ميداد.

احمد بازدید : 176 پنجشنبه 02 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

 

مراسم اربعین شهدای گمنام بادرود با همکاری پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل (ع) و کانون فرهنگی مذهبی حضرت ابوالفضل و شهرداری و شورای شهر بادرود  پنج شنبه (امروز) بعد از نماز مغرب و عشاء در بوستان شهدای گمنام برگزار می شود.

احمد بازدید : 182 شنبه 28 فروردین 1395 نظرات (1)

دورى از شیطان به وسیله نماز

قال مولانا الامام المهدی-عجل الله تعالی فرجه الشریف- :
(ما أَرْغَمَ أَنْفَ الشَّیْطانِ أَفْضَلُ مِنَ الصَّلاهِ، فَصَلِّها وَأَرْغِمْ أَنْفَ الشَّیْطانِ)[1]
هیچ چیز به مانند نماز، بینى شیطان را به خاك نمى ساید، پس نماز بگذار و بینى ابلیس را به خاك بمال.
شرح
این كلام از پاسخ هایى است كه از ناحیه ى مقدّس امام زمان(علیه السلام)، در جواب مسائل ابى الحسین جعفر بن محمّد اسدى، صادر شده است. از این حدیث استفاده مى شود كه به خاك مالیدن بینى شیطان (غلبه بر شیطان) اسباب متعدّدى دارد كه بهترین آنها نماز است; زیرا نماز، مشتمل بر انقطاع از خلق و توجه تامّ به خداوند متعال و ذكر و یاد اوست. خداوند متعال مى فرماید:
(أَقِمِ الصَّلاهَ لِذِكْری)[2]; نماز را براى یاد من برپا دار.
نمازى كه چنین باشد، انسان را از فحشا و منكرات باز مى دارد، و در نتیجه، انسان بر هواى نفس و شیطان غالب مى گردد.

 


[1]. كمال الدین، ج2، ص520، ح49 ; فقیه، ج1، ص498، ح1427 ; تهذیب الأحكام، ج2، ص175، ح155 ; الإستبصار، ج1، ص291، ح10 ; الغیبه، طوسى، ص296، ح250 ; احتجاج، ج2، ص298 ; بحارالأنوار، ج53، ص182، ح11 ; وسائل الشیعه، ج4، ص236، ح5023 .
[2]. سوره ى طه، آیه ى 14 .

علی اصغر رضوانی - شرح چهل حدیث حضرت مهدی(عج)

تبیان قم

احمد بازدید : 178 شنبه 28 فروردین 1395 نظرات (0)

دنیازدایی از نظر حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه

دنیازدایی از نظر حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه
تعریف دنیا:
ألا و إن الدنیا قد تصرّمت ...
آگاه باشید! گویا دنیا پایان یافته، و وداع خویش را اعلام داشته است، خوبی¬هایش ناشناخته مانده به سرعت پشت کرده می¬گذرد، ساکنان خود را به سوی نابود شدن می¬کشاند، و همسایگانش را به سوی مرگ می¬راند. آنچه از دنیا شیرین بود تلخ شده و آنچه صاف و زلال بود تیرگی پذیرفت، و بیش از ته مانده ظرف آب ریخته شده از آن باقی نمانده است، یا جرعه¬ای آب که با آن عطش تشنگان دنیا فرو نخواهد نشست. ای بندگان خدا! از سرایی کوچ کنید که سرانجام آن نابودی است، مبادا آرزوها بر شما چیره گردد، مپندارید که عمر طولانی خواهید داشت. به خدا سوگند! اگر مانند شتران بچه مرده، ناله سر دهید، و چونان کبوتران، نوحه سرایی کنید و مانند راهبان زاری نمایید و برای نزدیک شدن به حق، و دسترسی به درجات معنوی و آمرزش گناهانی که ثبت شده و مأموران حق آن را نگه می¬دارند دست از اموال و فرزندان بکشید. سزاوار است زیرا برابر پاداشی که برایتان انتظار دارم و عذابی که از آن بر شما می¬ترسم، اندک است. به خدا سوگند، اگر دل¬های شما از ترس آب شود، و از چشم¬هایتان با شدت شوق به خدا، یا ترس از او خون جاری گردد و اگر تا پایان دنیا زنده باشید و تا آنجا که می¬توانید در اطاعت از فرمان حق بکوشید، در برابر نعمت¬های بزرگ پروردگار، بخصوص نعمت ایمان ناچیز است.

احمد بازدید : 258 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)

"شیخ نمر"در لحظات پایانی عمرش چه گفت؟

یک روزنامه لبنانی روایتی از لحظات پایانی عمر روحانی مبارز شیعه شیخ نمر النمر را منتشر کرد.

به گزارش شریان نیوز،روزنامه لبنانی الدیار پیرامون آخرین لحظات زندگی روحانی مبارز عربستانی نوشت: نگهبانان زندان عربستان وارد سلول "شیخ نمر النمر" شده و به وی گفتند که تا چند دقیقه دیگر اعدام خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به اینکه روحانی برجسته عربستانی پس از شنیدن این موضوع نماز اقامه کرد، می افزاید: نگهبانان زندان با فشار بر "شیخ نمر النمر" خواستار تعجیل وی در اقامه نماز به منظور اجرای حکم اعدام شدند.

روزنامه لبنانی الدیار می نویسد: "شیخ نمر النمر" در لحظه اعدام فریاد "لبیک یا حسین" سر داد و پس از آن فورا حکم اعدام اجرا و این روحانی مبارز به شهادت رسید.

روحانی برجسته عربستانی سال 1394 به اتهام های واهی به دست نیروهای سعودی اعدام شد.

سایت خبری تحلیلی شریان

احمد بازدید : 174 چهارشنبه 18 فروردین 1395 نظرات (0)
«سید اسحاق» پس از تشکیل «تیپ فاطمیون» در «سوریه» داوطلبانه عازم این کشور شد و به صفوفِ یگان مزبور پیوست و فرماندهی یکی از گزوهان‌های «گردان عمار» به او واگذار شد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «سید اسحاق موسوی» به سال 1356 شمسی در منطقه «بغلان» در «افغانستان» متولد شد. وی در کودکی به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و در «مشهد مقدس» تا پایان دوره متوسطه درس خواند و ازدواج کرد. پس از هجوم «طالبان» به «افغانستان»، «سید اسحاق» به هم‌راه همسر و فرزندان خردسالش به زادگاه خود بازگشت و به نبرد با «طالبان» پرداخت. همسر و فرزندان وی به دست «طالبان» به شهادت رسیدند و خود او نیز پس از آن به ایران بازگشت.


«سید اسحاق» پس از تشکیل «تیپ فاطمیون» (یگان اختصاصی مدافعان حرم افغان تبار) در «سوریه» داوطلبانه عازم این کشور شد و به صفوفِ یگان مزبور پیوست. سابقه‌ی جهادی وی در «افغانستان» و شجاعت بی نظیرش در رویارویی با دشمن، باعث شد فرماندهی یکی از گزوهان‌های «گردان عمار» از «لشکر فاطمیون» به او واگذار شود.
«سید اسحاق موسوی» سرانجام، به تاریخ اول دی ماه 1393 شمسی، در منطقه‌ی عملیاتی «حندرات»(اطراف «حلب») طی نبردی با «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی»، پنجه بر بام عرش گرفت و بر سفره‌ی «سالار شهیدان»(صلوات الله علیه) جلوس کرد.
آن چه پیش رو دارید، روایتی است از «سید اسحاق» که توسط دوست و فرمانده‌اش، شهید «مصطفی صدرزاده» (فرمانده ی «گردان عمار») بیان شده. «سید مصطفی» 10 ماه پس از شهادت «سید اسحاق» به او ملحق شد :

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

برگرفته از جهان نیوز

احمد بازدید : 167 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (0)
با نیمه تمام گذاشتن سفر به دور اروپا پیشنهاد شد؛
درخواست یک بازیگر، برای تأمین امنیت اروپا توسط ایران
خوشحالم به امن‌ترین کشور دنیا برگشتم
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳
   
 
حسام نواب صفوی بازیگر کشورمان نوشت: نیروهای ایرانی رسم مسلمانی رابه جا آورند و مردم اروپا را نجات دهند.

به گزارش جهان، حسام نواب صفوی بازیگر کشورمان که چند روز پیش در اروپا بود، با انتشار تصویر زیر به تشریح وضعیت امنیتی در اروپا پرداخت.

نواب صفوی در این باره توضیح داد: نیروهای ایرانی رسم مسلمانی رابه جا آورند و مردم اروپا را نجات دهند. من همین الان رسیدم به خانه به ایران، قرار بود تمام شهرهای اروپا را ببینم ، اما اگر بخواهم به عنوان یک شاهد عینی برای شما تعریف کنم مردم در اروپا در خانه حبس شده اند دو روز در فرودگاه بودم تمامی پروازها دقیقه به دقیقه پر میشد همه میخواستند فقط فرار کنند در خیابان وقتی راه میرفتم هر لحظه هر کسی از کنارم رد میشد احساس میکردم همان لحظه انتحاری خود را منفجر میکند.

من از قلب شهرهای اروپا میآیم، مردم بسیار وحشتزده اند همه جا پلیس مستقر است اما به نظر من گروه تروریستی داعش هیچ ترسی از پلیس اروپا ندارد امروز وقتی به ایران رسیدم لذت امنیت را حس کردم هر چند که فکر میکردم محال است به ایران برسم اگر وضع به همین منوال پیش برود چیزی از اروپا باقی نمیماند از نیروهای امنیتی و دفاعی ایران تقاضا میکنم امنیت اروپا را به عهده بگیرند و این انسانها را از وحشت و تکه تکه شدن و مرگ نجات دهد و رسم اسلام واقعی را به جا بیاورند .چون این گروه تروریستی فقط از نیروهای ایران وحشت دارند خوشحالم که امروز را در امن ترین کشور دنیا سپری میکنم و در بین شما هستم.


منبع: فارس

برگرفته از جهان نیوز

احمد بازدید : 150 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (0)
وزیر بهداشت: دیگر وزیر نمی شوم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
 
 
وزیر بهداشت گفت: فقط همین دوره وزیر خواهم بود.

 به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در خصوص قبول تصدی وزارت بهداشت در صورتی که آقای روحانی دوباره رئیس جمهور شوند، گفت: به ایشان گفته‌ام اگر چه لیاقت نداشته‌ام ولی فقط همین دوره را به قصد كمک در خدمت شان هستم.
 
وی در توضیح استدلال قبول نکردن وزارت در دوره بعد، افزود: فکر می کنم برای یک دوره مسئول سلامت مردم کشورم هستم و یک ساعتش هم به عقب بر نمی‌گردد. بنابراین باید به گونه ای رفتار کنم که بعدها غصه نخورم ای کاش بیشتر وقت می گذاشتم. سفر می روم تا کارهای مختلف این حوزه گسترده را ازنزدیک پیگیری کنم. یک فرصت چهار ساله است و بنا نیست تکرار شود.

احمد بازدید : 178 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (0)
مقامات عربستان امروز (چهارشنبه) از پخش اذان در مساجد شیعیان در منطقه هفوف واقع در استان احساء جلوگیری کرد.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، مقامات عربستان به منظور جلوگیری از پخش اذان از مساجد شیعیان دستورالعمل هایی را صادر کرده اند.
این مقامات همچنین دستور داده اند تا خطبه های نماز جمعه در مساجد منطقه هفوف کوتاه شده و مساجد حداکثر تا ساعت 12.30 دقیقه ظهر باز باشد.
این اقدام مقامات عربستان در حالی در مناطق شیعه نشین این کشور انجام می گیرد که سرکوب فعالان سیاسی و حقوق بشری در این کشور و صدور احکام اعدام علیه آن ها همچنان ادامه دارد.
پیشتر مقامات عربستان در ادامه سرکوب شیعیان این کشور «آیت الله حسین الراضی» امام جمعه استان احساء عربستان را بازداشت کرده بود.
راضی در یکی از روزنامه های عربستان صدور حکم اعدام های اخیر این کشور را محکوم کرده بود.
مقامات سعودی ماه گذشته اعلام کردند که قصد دارند 'علی النمر'، 'عبدالله زاهری' و 'داود مرهون' از فعالان سیاسی عربستانی را اعدام کنند.
جهان نیوز
احمد بازدید : 185 پنجشنبه 12 فروردین 1395 نظرات (0)

یت‌الله سبحانی:سود بانکی مصداق ربا است

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۵

یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه سود بانکی مصداق ربا است، گفت: پرداختن و گرفتن سود بانکی اشکال دارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار نوروزی شهردار و مدیران شهرداری قم، ضمن تبریک سال جدید و میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: بهشت به چهار زن افتخار می‌کند و آنان آسیه، مریم، خدیجه و حضرت زهرا(س) هستند.

احمد بازدید : 133 چهارشنبه 04 فروردین 1395 نظرات (0)

خبرگزاری میزان- اگرچه نام سرلشکر سلیمانی برای مردمان مظلوم و ستمدیده عراق و سوریه، پشت گرمی و اطمینان آفرین است و مردمان ایران اسلامی نیز به داشتن چنین فرمانده‌ای به خود می‌بالند؛ اما شاید آگاهی یافتن از نظر سیاستمداران جهانی و رسانه های معتبر در باب سرلشکر سلیمانی نیز خالی از لطف نباشد.


خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: در چند سال اخیر نام سرلشکر قاسم سلیمانی در محافل سیاسی، رسانه‌ای و نظامی به کرات ذکر شده است؛ فرمانده سلحشور و با درایت و تدبیر ایران اسلامی که نام و آوازه اش جهانگیر شده و به کابوس صهیونیست‌ها و اذناب آن‌ها یعنی تروریست های تکفیری بدل شده است.

اگرچه نام سرلشکر سلیمانی برای مردمان مظلوم و ستمدیده عراق و سوریه، پشت گرمی و اطمینان آفرین است و مردمان ایران اسلامی نیز به داشتن چنین فرمانده‌ای به خود می‌بالند؛ اما شاید آگاهی یافتن از نظر سیاستمداران جهانی و رسانه های معتبر در باب سرلشکر سلیمانی نیز خالی از لطف نباشد.

اوباما خطاب به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق: "او (سرلشکر سلیمانی) دشمن من است ولی من برای او احترام ويژه‌ای قايل هستم".

جان کری خطاب به ظریف: " برای یکبار هم که شده مایل هستم، او (سرلشکر سلیمانی) را از نزدیک ببینم".  

جان کری در جلسه مشترک به وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس: "کل جهان عرب یک «ژنرال سلیمانی» برای مبارزه با تروریست ندارد".

روزنامه دیلی استار: ايدئولوژی فرمانده سپاه قدس تلفيقی از روش نرم و استراتژی سخت بوده و او حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ به نيروهای مردمی برای مقابله با تروريست‌های داعش ايفای نقش کرده است.

روزنامه انگلیسی آبزرور: قاسم سليمانی تنها کسی است که می‌تواند داعش را شکست دهد.

پايگاه اينترنتی بيزينس اينسايدر: سردار قاسم سليمانی، "مغز متفکر” عمليات ضد تروريستی است.

نشریه نيوزويک : "سردار سليمانی” مغز متفکر نظامی ايران در صحنه مبارزه با تروريسم است.

منبع:خبرگزاری میزان

احمد بازدید : 156 سه شنبه 03 فروردین 1395 نظرات (0)

جايگاه ديني واجتماعي حجاب2

ج- ريشه هاي پيدايش بدحجابي:

1-  سستي پايه هاي ديني واعتقادي وبي حيائي و بي تقوائي:
شهوت ازغرائزي به شمارمي آيدكه دروجودآدمي براي بقاء نسل وجلب آرامش بوديعت نهاده شده و لاجرم بايددرمسيراصلي خويش ودرحدود شرعي وقانوني قراربگيرد. تا آثار مطلوب خويش را ببار آورد نه آنكه با انحراف وسوء استفاده بردن ازآن زمينه فساد و هرج و مرج جنسي وديگر عوارض خطرناك را ببارآورد.

بايد دانست كه چنين نحوه بهره مندي و بكارگيري غريزه شهوت منشاء شيطاني دارد چرا كه خداوند از ازل لباس وپوشش رابراي انسان قرارداد"يابني آدم قدانزلناعليكم لباسا"16 وشيطان قسم يادكردكه انسان رااغواءكندو برهمين اساس خداوندازازل به بشرهشدارداد وفرمود: «یابنی آدم لایفتننّکم الشیطان کما اخرج ابویکم من الجنة ینزع عنهما لباسهما لیریهما سؤالتهما»17 ترجمه: (الهي قمشه اي):اي فرزندان آدم مالباسي كه سرعورت شماكندوجامه هاي زيباونرم (كه به آن تن رابيارائيد)براي شمافرستاديم وبرشمابادبه لباس تقوي كه تقوي نيكوترين جامه شماست كه اين سخنان همه ازآيات خداست تاشايدخدارايادآريد.

احمد بازدید : 150 یکشنبه 01 فروردین 1395 نظرات (0)

خبرگزاری میزان- یک روز از طرف گزینش شهرداری آمده بودند دم در منزل و با نشان دادن عکسم از پیرمرد پرسیده بودند که این آقا در بهشت زهراست آیا ایشان را می شناسی؟


به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فصل بهار فرصتی برای نو شدن است و این نو شدن، گاه گاهی نیاز به یادآوری واژه مرگ دارد، تا بدانیم در پس هر نو شدنی، نکته ای نهفته است و اندیشیدن به مرگ، حتی در روزهای آغازین سال، اندیشیدن به زندگی دوباره است.

یادداشتی با عنوان"گزینش"، خاطره ای از علی اسکندری  را در ادامه خبر می‌خوانید.

تازه بوی بهشت زهرا (س) سر کار رفته بودم و کارم را هم از دیگران پنهان می کردم چون معمولاَ مردم برخورد خوبی نداشتند. یک صاحبخانه خوب هم داشتیم – پیرمرد روشن ضمیری بود- که ارادت و دوستی قلبی بین ما به وجود آمده بود و به ایشان گفته بودم توی شهرداری تهران کار می کنم.

یک روز از طرف گزینش شهرداری آمده بودند دم در منزل و با نشان دادن عکسم از پیرمرد پرسیده بودند که این آقا در بهشت زهراست آیا ایشان را می شناسی؟ صاحبخانه ما هم که فکر کرده بود که من فوت کرده ام و جسدم در بهشت زهراست از ترس غش کرده بود.

 بعد کارمند گزینش دستپاچه شده و بعد از آب قند دادن به پیرمرد صاحبخانه برایش توضیح داده بود که برای چه کاری آمده....

*برگرفته از کتاب "این خاطرات ماست"، برگزیده خاطراتی از کارکنان سازمان بهشت زهرا(س)

منبع:خبرگزاری میزان

احمد بازدید : 145 یکشنبه 01 فروردین 1395 نظرات (0)

حکایت مهمان یک شبه ی راهب!

«راهب» درهای عبادتگاه را بست و نگاهی به آسمان نیمه شب انداخت و آهی کشید که: «خدایا! ده ها و صدها سال، نه من که پدران و اجداد من، در دل این صحرا منتظر آمدنش بوده اند. آیا به موی سپیدم رحمی نمی نمائی که این همه سال انتظار، به پایان برسد؟!»
حجة الاسلام سیدمحمدحسن لواسانی - بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان
راهب

دیگر هر نگاهی و هر سلامی و هر توقّفی و هر کاروانی برایش مهم بود و معنا داشت. کم کم بسترش را پهن کرد و با این انتظار چند صد ساله، آرام و عمیق به خواب رفت. صبح هنگام از صدای درِ عبادتگاه پرید و بیرون آمد. مثل هر سال، کاروانِ خسته ی «ابوطالب» از راه رسیده بود. آنها را براندازی کرد و پرسید: «پس اسب و شترتان کجاست؟!» گفتند: «ما خیلی توقف نمی کنیم! یکی از جوانهایمان را بالاسرِ شترها گذاشته ایم تا برگردیم!»
و با شنیدن کلمه ی «جوان»، تمام دانسته های عمرش را و تمام کتابهائی که در «دِیر» خوانده بود را مرور کرد و برقی چشمانش را گرفت.
- نکند این جوان، نشانه ای از پیامبر موعود انجیل، «محمد» داشته باشد؟!
و برخلاف همیشه، اصرار کرد که امروز باید از غذای دِیر من بخورید. و «همه» باید بیائید. شترانتان را هم نزدیک ببندید تا آن «جوان» هم بیاید...

تعداد صفحات : 23

درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ به کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل(ع)بادرود تعلق دارد . در حال حاضر به عنوان مهمترین و فعالترین پایگاه فرهنگی اجتماعی برای جوانان و نوجوانان و خدمت رسانی به احاد مردم در شهر بادرود به شمار می اید. بادرود از توابع شهرستان نطنز استان اصفهان می باشد که دارای جاذبه های طبیعی فرهنگی و توریستی بسیار می باشد.شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت نظردهي وبلاگ و یا به ایمیل کانون ارسال نمایید. ایمیل : mkb_bad@yahoo.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • خرید ساعت مچی
  • تور قشم
  • تور مشهد
  • محصولات دکتر اوتکر
  • سرویس نوزاد
  • درب اتوماتیک کرج
  • مدل دکوراسیون 2016
  • کیف چرمی
  • آگهی رایگان
  • ساعت مچی
  • لوازم یدکی خودرو
  • مدل مانتو 95
  • دانلود نمونه سوال
  • دانلود فیلم اموزشی
  • سرویس نوزاد
  • درب اتوماتیک کرج
  • ساخت وبسایت رایگان
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • اپل ایدی
  • برنامه اندروید
  • خرید دوربین مدار بسته
  • دستگاه تصفیه آب
  • دانلود آهنگ جدید
  • پایان نامه کامپیوتر
  • پایان نامه معماری
  • تشریفات
  • منابع دکتری سراسری رشته مدیریت
  • لباس خواب
  • تصفیه آب معصومی
  • اس ام اس عاشقانه
  • دانلود آهنگ
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • خرید جم کلش رویال
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • خرید جم کلش
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید سرور اختصاصی آمریکا از مبین هاست
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت
  • گیفت کارت آیتونز
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • پایان نامه مدیریت
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • دانلود فیلم ایرانی
  • آتلیه عروس
  • خرید لباس
  • دانلود مقاله معماري
  • دانلود فايل پايان نامه
  • پايان نامه دانلود
  • پايان نامه حقوق
  • پايان نامه حسابداري مالياتي
  • متن کامل پايان نامه
  • وی اس تی
  • مقاله
  • خرید هاست
  • پیجر رستوران تی پیجر
  • ديزل ژنراتور
  • تور قشم
  • تور مشهد
  • دانلود آهنگ
  • دوربین دیجیتال
  • فروشگاه سارین
  • مستر کارت مجازی
  • قالیشویی
  • بج سینه
  • تک ترانه
  • خرید اینترنتی
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • فرز فرم الماسه
  • صمدی آملی
  • فروش شارژر سامسونگ
  • تخم نطفه دار طوطی
  • خرید گیفت کارت پی اس ان 10 دلاری مناسب
  • فیلتر پرس
  • Shia & Sunni
  • عکس های عاشقانه
  • گرمکن گاز co2
  • گیفت کارت آیتونز
  • موفقیت فردی
  • کولیس معمولی
  • کولیس دیجیتال
  • عطر
  • عطر لیلیوم
  • چاپ مقاله سپیدار
  • دانلود کتاب علوم غریبه
  • خرید و فروش فایل
  • عطر ادکلن لیلیوم
  • دانلود فیلم ایرانی
  • تشریفات
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 587
  • کل نظرات : 116
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 16
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 486
  • باردید دیروز : 73
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 766
  • بازدید ماه : 1,825
  • بازدید سال : 14,846
  • بازدید کلی : 169,615